Zdrava kritika

Šta znači to zdrava kritika? Kako kritika može biti zdrava? Kritikuješ nekog jer misliš da znaš kako bi trebalo da radi, da izgleda.  Kritikuješ nekog jer se tebi nešto ne sviđa kod njega i menjao bi ga. A to je glupost, zašto tako mislim? Zato što da ta osoba može bolje, radila bi bolje i to uz svoju saglasnost a ne uz tvoju ili bilo čiju. Ajde postavi se u situaciju u kojoj tebi neko upućuje ”zdravu kritiku”. Mislim, jasno mi je da svako tu zdravu kritiku doživljava drugačije. Nekoga motiviše, nekoga razbesni pa se zainati ali mislim da se iz te kritike u tebi razvije klica nedostatka. U smislu – eto dao sam sve od sebe ali to nije dovoljno, nisam potpun. Pogotovo ako ta kritika dolazi od nekog bliskog, mada nema veze. Ako imaš nisko samopouzdanje može te spustiti bilo ko. Što znači, raditi na samopouzdanju. Nešto razmišljam, ponekad mi kliknu sledeća pitanja kada postavim sebe u situaciju u kojoj se javljaju – zašto radim ovo? Koliko mi prija? Ima li poentu? I često shvatim da ne znam zašto bih to radila, ne prija mi i nema poentu – jer- su to odluke izazvane lošim danom, tuđim pogledom, nekom iskricom negativne energije.

Perfekcija ne postoji. Čak i da postoji, uvek će se naći neka mrvica koja smeta. A taj izgovor – ja sam perfekcionista pa zato primećujem neke detalje kod drugih. Ma nemoj. Prvo, GSP. Moje mišljenje – smatram da perfekcionista izbegava da izađe iz zone komfora, i sebi kreira poznato okruženje u kome misli da može da kontroliše situacije i svoje ponašanje. Toliko vodi računa da je sve “savršeno” jer je on perfekcionista a to je kao pozitivna osobina jer svi težimo tome, da je sve onako kako smo zamislili jer dajemo najbolje od sebe. To što dajemo najbolje od sebe, ne znači da će to drugi ceniti. Kritike tipa – izvini ja sam perfekcionista, pa smatram da je to trebalo ovako. Lepo je to, budi šta hoćeš za sebe, niko ti ne brani a i da ti brani, šta te boli uvo.

7 thoughts on “Zdrava kritika

  1. Obozavam te dusebriznike, koji, bas tacno znaju kako JA treba da postupim u nekim situacijama, a sami se ugovnali u svojim zivotima. Ma, trazim „pozitivnu kritiku“ ako sam u dilemi, mada, u ovim godinama, sve je postavljeno na svoje mesto. 🙂
    Ne kritikujem nikog, delim savete, ako traze od mene.

    Liked by 1 person

  2. Treba imati u vidu da reč „kritika“ možemo zameniti rečju „ocena“. Dakle, kritika ne mora biti uvek pokuda ili zamerka – može biti i pohvala.
    Zdrava kritika je objektivna, nepristrasna – u svakom slučaju, bez, otvorene ili prikrivene, zle namere.
    Ako nečija „kritika“ podrazumeva uvek, i samo, pokudu ili zamerku, to više nije kritika nego svojevrsno nasilje.

    https://diplomiraniduduk.wordpress.com/2013/11/13/nasilje-u-nasoj-svakodnevici-na-osnovu-iskustava-jedne-zrtve/

    Da ne bismo pali u zamku nasilja, najbolje je sačekati da sagovornik (ili autor) zatraži ocenu, odnosno kritiku. Čak i ako imamo zamerku, treba je izložiti i obrazložiti jednostavno, pa će to ostati ono što i treba da bude – ocena.

    Sviđa mi se

    1. „Ocena“ mi zvuči mnogo oštrije, školski. A iskreno mislim da svako od nas doživljava subjektivno kroz svoje filtere svoju okolinu i svoju realnost i zato mislim da objektivno ne možemo sagledati tuđu realnost, već je posmatramo kroz svoju. Jedino možemo da pokušamo da je razumemo ili da je prihvatimo. Što se tiče nasilja, apsolutno se slažem!

      Liked by 1 person

Ostavite odgovor

