Svi su na jutjubu?

Volim jutjub, visim tamo svakodnevno, pratim domaće i strane vlogere, jedan od najomiljenijih mi je nigahiga, on je zapravo prvi jutjuber koga sam zapratila (a to je bilo pre trista godina) i dalje mislim da je najbolji u onome što radi.

Shvatam da je sad opšta manija i ludilo oko tog online sveta i kreiranja istog. Svi vide neku vrstu zabave u tome, neko vidi kao poslovnu priliku, neko kao zabavu. Tinejdžerima je to posebno zabavno, pogotovo što se njihovo interesovanje manifestuje u velikom broju kanala što gejm plejera, bjuti vlogera itd (nisam sigurna da li se piše zajedno ili odvojeno, ako znate, naučite me). Nemam ništa protiv (efikasno) šalim se)) i baš bih htela da vam piskaram o tome kako posmatram sve to.

Mislim da je tinejdžerima a i ovim mlađima, to neka vrsta igre. Deca se igraju. Jedna od mojih omiljenih igara kad sam bila mala je bilo snimanje radijskih emisija na kasetofonu naravno ali i televizijskih emisija, kamerom, naravno. Imala sam ful program, i redovne goste na tom mom radiju i uživala sam slušajući svoju radio emisiju. Da je postojao online svet, verovatno bi neka moja emisija videla svetlost jutjuba ili nekog drugog medija, ako uključimo maštu. Tako da ja našu decu potpuno razumem, oni se igraju, oponašaju starije, e sad koliko je to dobro za njih, diskutabilno je. Uz igru imamo i jako dobar marketing, reklamu i opet manifestaciju potrošačkog društva u kome živimo. To najbolje vidim kod tih raznih igrica kod bjuti blogera i vlogera tipa, koliko su proizvoda potrošili u određenom roku, a tu je ozbiljna jurnjava i trka potrošiti što više i kupiti novo. Koliko god da ja na primer shvatam da je to igra, možda oni to doživljavaju vrlo ozbiljno čak i veoma lično. Pogotovo ako uzmemo u obzir negativne komentare vršnjaka koji sad mogu da se ispolje i na internetu. Neki se pitaju gde su roditelji koji dozvoljavaju deci da se snimaju za jutjub, pa, verovatno da i nemaju pojma a to je već i stvar samog odnosa roditelja prema deci. Iskreno, ne znam kako bih definisala svoj stav prema svemu tome. Možda je najbolje da svi onako krenemo da prihvatamo da smo u digitalnom dobu i da ćemo se svi jednog dana pretvoriti u kompjutere. Go with the flow. Jer, budimo realni, drugačije i ne može.

Htela sam da prokomentarišem i jednu, nazvala bih je “malom situacijom” koja se upravo dešava porastom interesovanja za jutjub i za fejs i ostalim društvenim mrežama. Ne želim to da napišem ali moraću. Blogovi više nisu zanimljivi. Što je najgore, čini mi se da je sve manje aktivnih blogova. Da li su se ljudi ulenjili, pa razmišljaju u pravcu – što moram da čitam o tome ako je neko već tu temu komentarisao na jutjubu? O.k, slažem se, nije loša ideja, praktična je. Čujem kako me pitate, šta je onda sa forumima? Pa, forumi su izgleda mrtvi odavno. Ima ih još aktivnih ali malo.

Nemojte mi reći da su svi blogeri prešli na jutjub??? Idem i ja! Šalim se, koliko god da deluje primamljivo. Držim se ovog mog skromnog bloga i vas drugara koji svratite na kaficu, pa se mi lepo ovako ispričamo. Mislim da je lepo negovati blog kao vrstu onlajn dnevnika. Srećom, imamo izbor pa ko šta voli. Kad smo kod voljenja, ozbiljno volim ovu našu wordpress zajednicu.

One thought on “Svi su na jutjubu?

Ostavite odgovor

