Mama, šta to gledaš?

Ako za trenutak pomerimo na stranu glavnu zanimaciju tinejdžera i posvetimo malo pažnje onima kojima kontrola uopšte nije potrebna s obzirom da su oni sami nosioci kontrole u svom domaćinstvu, možemo doći do interesantnih činjenica. A činjenica je da mame na listu svojih svakodnevnih aktivnosti uvrste barem dve do tri serije turskog porekla, da ne spominjem ove ostale jer se i one podrazumevaju. Mame koje već imaju odraslu decu verovatno i unuke, dakle od 50 do 60 godina, moja slobodna procena. Šta je to što u njima budi želju i interesovanje za takvim medijskim sadržajem? Posebno što su sve turske serije okupane tugom, tragedijom, kuknjavom, suzama itd. Zar treba jedna žena, izvrsna domaćica, majka, baka, svoje vreme da posveti tamo nekim kukumavkama? A one joj neće sigurno doneti dobro raspoloženje, već samo uneti nervozu. Bespotrebno opterećivanje fiktivnim likovima, da su to bar neki likovi neke dobre knjige.

Verujem da tako utrošeno vreme smatraju zabavnim. To mu dođe isto, kao što se mi mladi zalepimo za kompjuter, oni se tako zalepe za televizor. Toliko ima alternativa ali navika je navika. Da ne kažem, zavisnost. Ako se dovoljno potrudimo možemo se osloboditi tih negativnih navika koje oduzimaju našu energiju a ne daju nam ništa korisno i mi sami nismo produktivni. Naš cenjeni akademik Vladeta Jerotić, u nekoj emisiji, savetuje starije da neguju i vežbaju mozak, tako što će svakodnevno učiti pesme ili učiti neku novu reč stranog jezika. Nije loše primeniti ovaj savet na svim nivoima uzrasta.

Evo mog predloga za učenje.

 

Žeđ



Reka bi mogla da bude

okean, ako se zgrči,

toliko ima u sebi

ogromne, večite vode.



Al ako ikada zapne

i umori se dok trči,

umreće bez daljine,

umreće bez slobode.



Umreće u njoj vetar.

Umreće šume i žita.

Umreće bokori sunca

što se uz obale pletu.




Zato ne sme da stane

i zato večito hita,

sa usnama od vode,

najžednija na svetu.



Miroslav Mika Antić

 

 

 

 

 

9 thoughts on “Mama, šta to gledaš?

  1. Ja sam dupla mama i dupla baka. Gledala sa turske serije, kao pomahnitala. Elem, kako su mi se radjali unucici, sve manje vremena je bilo za serije. I, hvala bogu, prestala sam da ih gledam. Puno imam obaveza, pomazem cerkama, igram se sa decicom, prosetam kejom sa ljubimcem i prijateljicama, uvece malo ukrstam reci ili citam vesti na „pametnjakovicu“. Naravno, i dopisujem se sa mnogo njih na viberu i wapp—u.
    Gledam i tv. Svasta me interesuje. Volela bih da mi je ekran podeljen bar na sest polja, koje bih gledala istovremeno. Eto, pa ti sad vidi da li mi treba jos nesto.
    Kiss 😘

    Liked by 1 person

Ostavite odgovor

