Pms kao pokretač

Moja mama kaže da u njeno vreme pms nije postojao. To su ove mlađe generacije izmislile kako bi opravdale svoje nestašluke. Da, kao što su deca izmislila pubertet, mame menopauzu, tate krizu srednjih godina i tako dalje i tako bliže.

Moje iskustvo sa pms-om se menja kako godine prolaze. Čini mi se, da sam u tim trenucima sve luđa. Šalim se, ali ima istine.

Nekad se desi da i zaboravim pa prođe neprimetno, što je najbolja opcija. Ali često ume da bude neprijateljski raspoložen. Pozdravi me bolom u glavi, nadutim stomakom, napetim grudima, hladnim rukama, iznenadnom nervozom, iznenadnom srećom, iznenadnom tugom, iznenadnom agresijom i tako dalje i tako bliže. Zaista nije laž da pomalo poludimo u tim momentima a ko i ne bi??? Ne razumem ni samu sebe a  baš ću očekivati da me neko drugi razume. U poslednje vreme, dragi pms nekako više utiče na samu psihu nego na telo. Iskreno, mnogo lakše podnosim i taj bol u glavi i ostalo, nego nalete lude energije i pad iste. Koliko god da zvuči jeziv, pms sam počela da posmatram iz jednog kreativnog ugla.

Počela sam da koristim te napade lude energije u svrhu recimo pisanja bloga, kada mi dolazi inspiracija. Ili pojačam fizičku aktivnost, više se krećem ako ništa, odvalim muziku i plešem. Ako me uhvati depresija, to je već malo zeznuto, mada nije loše iskoristiti je za gledanje nekog romantičnog ili teškog filma i pustiti suzu da suzu stigne. Svakako nije loše iskoristiti sve te neobjašnjive emocije za nešto kreativno.

O da, kako da zaboravim neodoljivu potrebu za slatkim? Možda je ovo jedini deo pms-a koji mi se sviđa. I da, velika potreba za hranom. Doručkujem a već smišljam šta bih mogla posle za ručak da gricnem a i u međuvremenu. Amanjam!

Želim da prokomentarišem i mišljenje momaka na ovu temu. Odnosno, oni su toliko zbunjeni našim “ludilom” čak i kad smo “normalne”. Savet: pružite nam ljubav, uvek a u tim danima nam je posebno potrebna, kao i razumevanje. Samo želimo da se osećamo voljeno, čak i kad poludimo. 😉

7 thoughts on “Pms kao pokretač

  1. Bravo na poruci, momcima. Kao da je pms (pred menstrualni sindrom), nesto, sto mu zelimo da nas scapi. Istina je, nekad vise, nekad manje, ali je neprijatno. Obavezno je praceno hakom nervozom. Jos i to!
    Hvala bogu, prosla sam i kroz to i kroz meno pauzu. To je tek igranka! 😜

    Liked by 1 person

  2. Sada ima smisla da se družim isključivo sa MLADIM damama koje su prošle menopauzu pa nemaju više pms. 🙂
    Zato sebe smatram neutralnim komentatorom.
    Izdvojiću samo jednu jedinu reč: „razumevanje.“ Da, svakako, ali …
    E iza tog „ali …“ dođe ono: treba li razumevanje da bude uzajamno u svakom trenutku?
    Mogu li i momci iako nemaju pms ili slično, da imaju promene raspoloženja i napade ovakve ili onakve energije?
    Treba li i njima razumevanje u tim trenucima?
    Da li pms ili šta slično, ima neke granice i može uvek poslužiti kao opravdanje?

    Liked by 1 person

    1. Naravno, uzajamno razumevanje u svakom trenutku, ali sam se trenutno fokusirala na taj ženski problem koji nije naivan i nije opravdanje već činjenica. Neke žene „drma“ jače, neke nemaju simptome uopšte (mada ne znam devojku koja nema simptome, neka je samo bol u glavi u tom periodu, ali sve je moguće). U svakom slučaju govorim iz ličnog iskustva.
      Hvalaa na komentaru! ❤

      Sviđa mi se

Ostavite odgovor

