Zakon privlačenja

New Age je izgleda stigao munjevitom brzinom ili ja njegov uticaj i ekspanziju nekako tek sada primećujem. Možda nikada nisam planirala da pišem na tu temu ovde, ali nikad ne reci nikad pogotovo što mi se u poslednje vreme motaju neke misli.

Sigurno je da u nekom trenutku svog života krenemo da ispitujemo svoja ubeđenja, veru, religiju pa i sopstveno postojanje, verujem da ne postoji čovek koji se nije dotakao ove teme i ovog ispitivanja i istraživanja. A dokle stignemo sa tim, zavisi od interesovanja naravno i isto tako verujem da neki vrlo brzo možda izgube interesovanje, ne znam to je ipak neko lično pitanje.  S obzirom da je ovo  veoma osetljiva tema i da polemisanje o njoj može a i ne mora izazvati burne reakcije, zapamtite da je ovo samo neko moje viđenje i mišljenje.  Što se tiče mene,  postepeno sam se interesovala  ali uvek sam znala da postoji nešto što može da se otkrije, kao što mislim i sada. Postojale su razne etape mojih ličnih stavova koje su se nekim iskustvima menjale i nadam se da će i dalje tako biti jer ne verujem da postoji lepota u stagnaciji, lepota je u rastu i razvoju kojom god brzinom da se odvija.

 Shvatam da je moderan čovek pod ogromnim stresom koji je sam sebi nametnuo ili koji mu je nametnuo sistem, što ga prosto tera da pronađe neku alternativu i vid opuštanja.  Neko nalazi zadovoljstvo u sportu, rekreaciji, jogi, čitanju, kafenisanju, noćnom životu i tako dalje i bliže da ne nabrajam mogućnosti ima koliko ti srce želi. Međutim da li se osećaj nezadovoljstva može u potpunosti otkloniti kombinacijom tih vidova zabave? Ili se stvaraju određene zavisnosti prema istim tim izvorima zabave kao što je alkohol, cigarete pa i noćni život. Joga je uvek dobra pa i ako postaneš zavisnik. 😉 Krenula sam da lutam, o.k, hoću između ostalog da kažem kako čovek počinje da traži mnogo više od toga. Kao da sva ta silna zadovoljstva ne mogu da sklone osećaj nepotpunosti.  Kao što se fiziološke potrebe moraju iznova zadovoljavati.  Ostvarenje jednog cilja vodi ka drugom, to je sjajno idemo napred.

Onda se javlja pitanje duhovnosti, sve više motivacijskih poruka na društvenim mrežama i sa neke strane pokušaj da se zadovolji stanje duha. Sve je više i više motivacijskih govornika. Sve je više ljudi koji se interesuju za takve teme. Sve je više ljudi koji čuju za zakon privlačenja, meditaciju. Neću vam sada konkretno pričati moje iskustvo sa tim, možda nekom drugom prilikom ako vas uopšte zanima, ali ću preći konkretno na ono zbog čega sam i poželela ovo da napišem.

Dakle,  lična je stvar (kao što je lično pitanje religije, seksualno opredeljenje itd) nečiji stav o duhovnosti, new age-u i kako će to posmatrati i kako će razumeti. A moje mišljenje je da je u tom slučaju ako ste već zainteresovani , što više proučiti različite alternative a ima ih. U smislu, ima mnoogo autora knjiga, govornika, predavača. U suštiini, svi oni pričaju isto, razlika je u interpretaciji. Svako od njih daje svoj lični pečat. S obzirom na veliki broj predavača, svako može naći onog ko mu najviše “leži” ali moja preporuka je svakako biti upućen u što više. A kao što rekoh,  isto tako s obzirom da je u pitanju interpretacija (čiju veličinu ne želim umanjiti) došla mi je misao – ako zaista želimo nešto naučiti i shvatiti iz svega toga, odnosno na pravi način, onda treba poći od izvora tih informacija.  Zato što su interpretacije tog izvora, samo određena viđenja i pogledi  koje neko stekne učeći  od njega. A onda dalje prenosi. Kao kad se prepričavaju priče, pa svako začini. Dobijemo jednu sjajnu bajku na kraju. Šalim se, ali nadam se da me razumete.

U krajnjoj liniji, ne treba biti mirođija baš uvek pogotovo ne kad su pitanju ovakve teme. Čovek ima pravo da shvati kako hoće isto tako i da prenosi kako hoće.  Kao što ga drugi mogu razumeti na svoj način. Daću vam još jedan primer – ako neko koga trenutno posmatram citira Ekarta Tola, Osho-a, Muđija, Luizu Hej,  i dalje,( da ne nabrajam, guglajte) odnosno ja prepoznajem da su isti citirani, nekako mi je logičnije da čujem upravo izvor informacija. Neki čak ni izvor informacija neće čuti na “pravi način” al to je već sad stvar uverenja, mišljenja itd. Kad smo kod toga, čini mi se kako ljudi masovno prihvataju zakon privlačenja kao trend i način da se neki ciljevi u životu ostvare što brže. Mislim da je posmatran kao čarobni štapić ili magični napitak koji dolazi sa uputstvom i ako se primenjuje po receptu – uspeh je zagarantovan. Kako ga ja posmatram, reći ću vam, ako vas zanima. Ovim ću završiti iako bih mogla još, ali poenta priče je – istražiti ili bataliti. 😀

 

Ostavite odgovor

