U čemu je suštinska razlika između muške i ženske ljubavi?

U čemu je suštinska razlika između muske i zenske ljubavi? Na koji način vole žene, a na koji muškarci? Čini se da muškarci žele apsolutno da poseduju naše telo, mi, pak hoćemo potpuni posed nad njihovom dušom. Prastara priča o duši i telu.Tu, na materijalno-duhovnom nivou počinju razlike i nesporazumi.  Počinje i večni ljubavni rat između polova, zato što se svaki rat vodi sa idejom i ciljem da nešto treba zaposesti, imati, raspolagati, pokoriti…

Ona misli: “Želela bih da On sve svoje vreme i misli posveti isključivo meni, uvek i zauvek, da mi se divi, da me obožava, a ja ću, kao ohola carica, dopustati da me tako voli samo kad se meni prohte. Po mom dnevnom hormonskom kalendaru. Jednog dana na primer od 12 do 14 sati, i možda između 23:15 I 23:25h!

On misli: “ Želeo bih da ona celo svoje telo, sve svoje vreme posveti isključivo meni, uvek i zauvek, da mi se divi, da me obožava, da mi kuva, da me teši da me razume, pruži mi oslonac…(O ostalom muškarci ne razmišljaju, pa je glupo da navodim ono o čemu mi razmišljamo da oni mozda razmišljaju a zapravo ne razmišljaju!)

Ovako izgledaju tajne projekcije naših baznih ljubavnih misli koje gotovo nikada ne izgovaramo jedni drugima, a Boga mi, retko ih kažemo i sebi u sebi. Zašto ih ne izgovaramo? Pa, zato što u njima leži težnja za sopstvenim gospodarenjem i tuđim ropstvom, a to nekako ne liči na ljubav koja bi trebalo da podrazumeva toleranciju, uzajamnost, prožimanje, ravnopravnost, najlepša osećanja… i još ceo niz tako bajnih, uzvišenih stvari.  Ne moramo, zapravo, zagledati samo muško-ženske odnose. Dete očekuje da budete njegov rob, vi očekujete da dete bude vaš rob, a onda vremenom pristajete da vam bude gospodar. Zato vas jedino kučići vole onako kako treba-ropski i bezuslovno!

Ma, da se ne lažemo očekujemo da nas klima, priroda, planeta i Bog vole bez zadrške, onako kako mi zamišljamo da treba, sa minimalno davanja i maksimalno uzimanja. Da li je normalan sebičluk  u ljubavi? Mislim da u ovoj fazi humanoidne evolucije – jeste!

Svakog dana se iskreno trudim da budem bolja, da uzrastem i prerastem sebe, pa, ipak kad je reč o ljubavi sebična sam i tačka. Želim je celu za sebe i patim ako nije tako. Iako je ima puno, ljubavi  opet nikad dovoljno. I kao za baksuz nikad dovoljno baš od onog do kojeg nam je najviše stalo.Tešim se, ipak, da je ravnodušnost gora od sebičnosti. Zamislite situaciju u kojoj posle ogromnih napora dižete ruke od svoje ljubavi, priznajete poraz, pa nadalje tiho govorite o umrloj ljubavi, zatvorenoj vezi, sahranjenom braku. Svako na svom brdašcetu sa udolinom između, preko koje nema mosta. Bolje da taj most, makar i  večno, bude pod rekonstrukcijom nego da ga uopšte nema. (Da se razumemo, istinski mrtve ljubavi ne treba oživljavati, njima nikakva reanimacija ne pomaže, one su dobrodošla kolateralna šteta u našim životima utoliko što ih ne treba smatrati nesrećom nego lestvicom više u životnom iskustvu.)

Zdrava ljubav se neprestano klacka između nesaglasja u ženskoj i muškoj osećajnosti. Mi bismo da uzmemo njihovu dušu skroz, neka nam budu emotivni i finansijski oslonac, ali neka se ne bave ničim drugim do nama. Oni bi i naše telo i našu dušu i naše vreme smatrajući da im to pripada po nekom prirodnom pravu muškosti. Mislim da u ovom uzajamno muško-ženskom ljubavnom sebičluku ipak gore prolaze žene, zato što one i svoje realno i svoje misaono vreme posvećuju muškarcima…

 Jasmina Mihajlović: “Ljubav sa recnikom nepoznatog”

 

10 thoughts on “U čemu je suštinska razlika između muške i ženske ljubavi?

  1. Ne volim uopštavanje i konstantnu podelu na „muške“ i „ženske“ stvari. Ima među nama razlika, naravno. Ali ljubav, prava, normalna, zdrava, je ljubav, bez obzira na kojoj si „strani“. Zavisi od pojedinaca kako doživljavaju, ne od pola.
    Analogija vezana za ropstvo, i traženja te bezuslovne ljubavi u psima je dobra. Želja za nekim vidom gospodarstva, za kontrolom je u svakom od nas. Makar neki vid primitivne kontrole. Ovde ne govorim o ljubavi, ali, naravno, neki i preko nje pokušavaju da je ostvare

    Liked by 2 people

  2. Muškarci su sa Marsa, žene su sa Venere… ali postoji i Zemlja između njih. 😉
    No, prepoznajem se u jednom delu. Mali milion puta sam odustao od svoje ljubavi. Već sam se i navikao na to iz dva razloga: svakom se u životu to dešava (više puta) i posle toga steknem neko iskustvo inače bi me to bacilo u depresiju.
    Da se razumemo: nije to zbog onog „Za busom i ženama ne vredi trčati“ već sam jednostavno zaljubljive prirode, pa bi bilo nerealno da se na svakih mesec dana krpim i sastavljam. 😀

    Liked by 1 person

  3. Ovo mirisi na idealizovanu mladalacku viziju ljubavi … ljubav i strast je lako pomesati narocito mladoj osobi, ovo je svakako rezon mladalackog zanosa, koji je umnogome sazdan od sujete i potrebe za sarmantnim “prejebavanjem“ ,gde je sve adrenalin ,dvoboj , no ipak, to ne znaci da je ova faza “losa“ ili “nezdrava“ cak naprotiv, ovo je obavezna faza koja mora da se prozivi kako bi one spoznaje koje dodju kasnije mogle da se uporede sa onim sto je proslo i na taj nacin se odmeri licni duhovni rast. Svakako inteligentno napisan tekst, vrlo pitkog stila.

    Liked by 1 person

Ostavite odgovor

